|
www.mafiafpn.fora.pl Gra "Mafia" użytkowników Forum PN.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mohamet
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:47, 15 Gru 2007 Temat postu: Regulamin i zasady gry |
|
|
Zasady Ogólne
1. Wstęp
„Mafia” jest grą stosunkowo niezbyt znaną, popularną raczej w kręgach internetowych for i grup dyskusyjnych i właśnie w takich realiach najczęściej bywa rozgrywana. Istnieje jednak również odmiana przeznaczona do rozgrywki w kręgu przyjaciół, kiedy większa grupka osób zbierze się w jednym miejscu i nie ma akurat w tym momencie nic do roboty. Rozgrywka taka trwa jednak zazwyczaj 15-20 min i nie posiada najważniejszych zalet forumowej odmiany. W tej bowiem gra posiada zazwyczaj swoją własną
fabułę i rozłożona jest na kilka dni, w zależności od zasad. A że zasad jest tyle, co osób w Mafię grających, przedstawię teraz swoją wersję.
2. Zasady
Przed rozpoczęciem rozgrywki gracze otrzymują informację od Mistrza Gry, jaka rola została im przydzielona. Informacja ta jest przekazywana indywidualnie i tylko dana osoba dowiaduje się, kim będzie w trakcie rozgrywki. Może przekazać tą informację innym osobom, jeśli ma do nich zaufanie, ale mordercą może być każdy. Dodatkowo wszystkie postacie (mafia i inni) otrzymują dwie wiadomości. Jedna zawiera ich rolę, a druga to wiadomość o „zwykłym mieszkańcu”.
Gra rozgrywana jest w cyklach dziennych. Podczas pierwszego dnia nie dzieje się nic. Rozdane są jedynie role, a gracze mają odrobinę czasu na spokojną dyskusję. Dopiero następnego dnia akcja gry wkracza we właściwą fazę. Wtedy właśnie mafiosi przekazują Mistrzowi Gry informację, kogo chcą „sprzątnąć” na początek. Ta osoba „ginie” i nie może dalej uczestniczyć w rozgrywce. Następnego dnia miasto zastanawia się, kto mógł popełnić ten mord. Tego dnia każda osoba uczestnicząca w grze (mafiosi też!) wysyła MG wiadomość zawierającą nick / imię osoby, która ich zdaniem należy do mafii. Oczywiście właściwi mordercy już to wiedzą, więc muszą wskazać osobę niewinną (mogą oczywiście wskazywać siebie nawzajem , co raczej zbyt mądrym posunięciem by nie było… chociaż i takie taktyki widziała formowa odmiana mafii i w niektórych przypadkach działały na korzyść zabójców). Kiedy do MG dotrą wszystkie głosy, następuje ich przeliczenie, a osoba, na którą wskazano największą ilość razy „ginie” i odpada z rozgrywki. MG podaje to do ogólnej widomości, informując jednocześnie miasto, jaka była jej rola w rozgrywce (MG nie ujawnia jednak, kiedy został zabity detektyw. Może powiedzieć jedynie, czy mieszkańcy zabili niewinną osobę, czy też udało im się unieszkodliwić jednego z morderców). Tego samego dnia, tyle że odrobinę później, mafia likwiduje po skonsultowaniu się między sobą następną osobę. Mafia może zabić jednego ze swoich aby zrzucić podejrzenia.
Zakończenia mogą być dwa. Po pierwsze, jeśli mieszkańcom uda się wytropić i zabić w głosowaniach obu mafiosów, gra kończy się wygraną miasta. Jeśli zaś nastąpi sytuacja, kiedy liczba pozostałych mafiosów będzie równała się liczbie pozostałych mieszkańców (np. w grze pozostały już tylko cztery osoby, dwóch mafiosów i dwóch mieszkańców), wygrywa mafia, podporządkowując sobie miasto. Zgodnie z tym można wywnioskować, ze celem detektywa i mieszkańców jest wyeliminowanie wszystkich zabójców, zaś celem mafii przede wszystkim nie pozwolenie na to, aby została wykryta i pozbycie się mieszkańców wraz z detektywem.
3. Przypisy
a) W realiach formowych można od razu ustalić godziny głosowań mieszkańców, typowań mafii, detektywa i innych postaci. Oto terminy:
Mord mafii : 21.00
Wyniki głosowania miasta: 19.00
Śledztwo detektywa, modlitwa księdza, upicie przez barmana: do godziny 20.30
b) W czasie gry istnieje zakaz kontaktu pomiędzy jej uczestnikami na temat Formowej Mafii, poza forum. Oczywiście MG nie może tego w żaden sposób sprawdzić, więc i tak prawdopodobnie będziecie komunikować się do woli, ale wspomnieć o tym warto. Kiedy ktoś was zrobi w konia i wmówi wam np. na gg, że jest zwyczajnym mieszkańcem a okaże się mordercą, sami domyślicie się, że komunikacja poza forum nie wychodzi grze na dobre.
c) Postacie w naszej wersji.
Ksiądz
Jego rolą będzie przesłanie po zabójstwie mafii do prowadzącego nicku osoby, za którą 'pomodlił się'. Jeżeli ta osoba następnego dnia zostanie wytypowana przez mafię jako ofiara, zostanie uchroniona od śmierci, a zabójstwo mafii 'przepadnie'. Postać nie może być w mafii.
Barman
Po zabójstwie mafii wysyła prowadzącemu nick osoby, którą 'upija'. Jeżeli upitą osobą będzie osoba niewinna, nic się nie dzieje. Jeżeli natomiast osobą upitą będzie osoba z mafii, zginie niewłaściwa ofiara. Będzie to osoba o znajdująca się o jakiś numerek za, lub przed ofiarą na liście startujących, jednak jaka to będzie odległość, to pozostaje tajemnicą prowadzących. Postać nie może być w mafii.
Sędzia
Kiedy jest remis w głosowaniu miasta to on decyduje kto ginie. Może być w mafii.
Detektyw
Co drugi dzień, może zapytać MG o rolę jednego z graczy, a także poznać jego prawdziwą tożsamość (z Forum PN). Nie może być w Mafii.
Ojciec Chrzestny
Figurant. Wybierany przez mafiozów, żeby nie było, że Mafia to organizacja anarchistyczna .
Arystokrata (NOWA POSTAĆ)
Co drugi dzień (ale inny niż w przypadku detektywa) poznaje tożsamość postaci z Forum PN (jej tutejszy nick). Może być w mafii.
Mafiozi
Czyli ci najgorsi, słudzy Lewiatana. Wiadomo, o co chodzi, ich ilość wybiorę po zapisach. Nie będzie znana, w końcu w prawdziwym świecie nic nie wiadomo, podam Wam tylko, czy więcej, czy mniej od 5, albo 10.
d) Głosowanie
Odbywa się przez mail [link widoczny dla zalogowanych] lub na moje GG (995162)
Brak głosu można usprawiedliwić zawsze do czasu kolejnego głosowania. Wystarczy napisać, że nie mieliście czasu czy coś. Byle tylko nie olewać tego.
e) Gra właściwa
Na innym forum powstanie po zapisach wszystkich z graczy w jednym z działów temat dotyczący każdego z nich. Będzie mógł w nim pisać swoje przemyślenia, sugestie dla innych. Tylko ta osoba będzie mogła pisać w swoim temacie. Oprócz tego będziemy mieli temat przyklejony, gdzie będzie cały opis miasta, mapka i uaktualniana lista mieszkańców (z ich nickami z gry, po śmierci nie będzie ujawniana ich tożsamość). Będzie również temat ogólny, czyli do rozmów... ogólnych. Na temat gry rzecz jasna, które nie będą pasowały do tematów poszczególnych graczy. Ponieważ na forum jest możliwość dawania ostrzeżeń, będzie to dobry sposób na karanie za niegłosowanie, bądź nieaktywność, a zbanowana osoba po prostu wylatuje z gry i nie może już w niej uczestniczyć.
Uczestnicy deklarujący grę zobowiązują się do aktywnej działalności w temacie i regularnego głosowania. Jeżeli prowadzący będą widzieć, że ktoś praktycznie w ogóle nie pisze w temacie, ani nie ujawnia żadnych swoich podejrzeń, najpierw upomną na PW, a potem karać będą ostrzeżeniami. 3 ostrzeżenia spowodują wykluczenie z gry, podobnie jak w wypadku 3 nieusprawiedliwionych braków głosowań.
Schemat ostrzeżeń:
Brak aktywności: Upomnienie - Ostrzeżenie - 2 Ostrzeżenie - Wykluczenie
Pasywność w głosowaniu: Ostrzeżenie - 2 Ostrzeżenie - Wykluczenie
Ujawnienie swojej tożsamości poprzez wklejenie na forum wiadomości od prowadzących: Natychmiastowe wykluczenie.
f) Przyznawanie roli.
Każdy zapisany w temacie na Forum PN dostanie najpierw ode mnie PW, gdzie będzie napisane, że jest zwykłym mieszkańcem, natomiast później gracze posiadający szczególne role (Mafiozo, Sędzia, Ksiądz, Barman, Arystokrata) dostaną już wiadomość z właściwą informacją. Żeby nie było, że 'daj mi screena, albo Ci nie uwierzę'. Po potwierdzeniu mi na Gadu, bądź PW z Forum PN, względnie mailu [link widoczny dla zalogowanych], swojego udziału gracz rejestruje się na odpowiednim forum (adres podam po zakończeniu zapisów) i podaje mi swój nick na tymże.
Prowadzący zastrzegają sobie możliwość do zmian w regulaminie.
I macie gratisowo opis zasad (przystosowanych do realiów gry) by Blueinferno. Dzięki, Rafał.
Cytat: | Wieś New Derry liczyła kilkudziesięciu mieszkańców, mimo to nazywali oni ją dumnie miastem. Prawda – tak nowoczesną wieś niepodobna spotkać gdziekolwiek. Bo i posiadała ona murowane zabudowania, i kino, i nawet mały sklep, który zaopatrywał się w kilkanaście kilometrów dalej położonym mieście.
New Derry leżało w stanie Montana, u podnóża góry Heart, nazwanej tak przez amerykańskich odkrywców, którzy w roku 1842. przemierzali tzw. „Szlak Oregon”, by rzekomo wypełnić wolę Boga sprawiając, by Stany Zjednoczone rozciągały się od Atlantyku po Pacyfik. Wtedy to, niedaleko tej góry, połowa z podróżników zmarła na nieznaną epidemię. Ich serca zostały złożone na stosie na zboczu góry, która została nazwana Górą Serc.
Miasto zostało zasiedlone kilkanaście lat temu, w pewnej części z uciekinierów Derry, w którym grasowała wtedy mafia. Chcąc osiągnąć dawną jego świetność, nowe miasto nazwano New Derry.
By w mieście nie dochodziło do konfliktów, na miarę tych, które zniszczyły mieszkańców Derry, wybrano króla, który miał sprawować władzę nad całą społecznością. Ustalał on ceny i rozstrzygał spory. Siedzibą jego jest mały pałac na zboczu góry, co daje mu doskonały widok na całe miasteczko.
Jednak król, John Muhha, zwany przez podwładnych Muhhametto, stracił już szacunek znany z dawnych lat. Stracił również faktyczną władzę, choć wciąż utrzymuje pozory rządzenia. Nie przeciwstawił się Jake’owi Nearvosowi, gdy ten przyszedł do niego z żądaniem pozwolenia na zabicie księdza, który według niego „zgubił drogę”, czym dał początek rządom mafii w New Derry. Bo gdy dzień później grupka wiernych postanowiła wymierzyć Jake’owi sprawiedliwość, ten, umierając, powiedział: „Jest nas więcej. Zginiecie wszyscy”.
Mieszkańców obleciał strach. Dwa dni później do króla przyszła grupa osób, która grożąc mu śmiercią, nakazała zaprzestanie wtrącania się do spraw miasta. Mafia zaczęła działać. Ogłosiła, że będzie zabijać każdego wieczoru.
Następnego dnia pewna osoba, zwąca się detektywem postanowiła samodzielnie odszukać mafiozów. Codziennie będzie śledzić jednego z mieszkańców i poznawać jego prawdziwą rolę w tej układance. Przy okazji dowiaduje się o jego przeszłości, kim był, zanim sprowadził się do New Derry.
W tym samym dniu na kościele pojawił się list głoszący pojawienie się nowego księdza. Nikt nie zna jego tożsamości, ale powiadają, że posiada boskie moce. Co dzień udziela łaski jednemu z mieszkańców, chroniąc go od śmierci.
Król zamknął się w pałacu i jedyną osobą, z którą się porozumiewa – obawiając się o śmierć – jest arystokrata. Co dzień przekazuje mu listem pochodzenie i dawne nazwisko wybranego przez arystokratę mieszkańca.
Mafia wpłynęła również na barmana. Uciekł on z miasta, ale ktoś odciął mu hamulce i zginął w wypadku. Nowy barman pracuje w chustce na twarzy, by nikt go nie rozpoznał. Co wieczór wdaje się w pogawędkę z jednym z mieszkańców, upijając go. Jeżeli jest on członkiem mafii, pomyli się i zabije niewłaściwą osobę.
Po zabiciu czterech kolejnych osób, miasto postanowiło działać. Rada New Derry zebrała się NN grudnia (przeddzień rozpoczęcia gry) i postanowiła, że codziennie popołudniu mieszkańcy będą skazywać jedną osobę na śmierć. Zadecyduje głosowanie, osoba, która dostanie najwięcej głosów – zginie. W przypadku remisu ma decydować sędzia, który wybrany został dzień wcześniej przez króla, ale nie został ujawniony. |
Mapa miasta
[link widoczny dla zalogowanych]
Bynajmniej nieprzymuszona Night Wish napisała mi, że być może napisze jego opis, w końcu jest twórcą mapki i "architektem" Derry .
Ostatnio zmieniony przez Mohamet dnia Sob 20:47, 15 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|